Artykuł - Case Study Tortowe Ciocho

Załóż darmowe konto 1koszyk

Tortowe ciOcho

Tortowe ciOcho i premiera produktu, która rozgrzała serwery do czerwoności! Sprawdźmy jak wyglądała publikacja ebooka z przepisami na platformie 1koszyk, promowanego na TikToku i Instagramie. 

Zasięgi tej premiery liczone są w setkach tysięcy oglądających! Jest to idealny przykład symbiozy między pracą z pasji i wykorzystaniem mediów społecznościowych. Ewelina która jest właścicielką konta na Instagramie i TikToku o nazwie Tortowe ciOcho, w Social Mediach skupia się na publikacji jej przepięknych tortowych wypieków.

Jej głównym kanałem dotarcia do nowych odbiorców okazał się TikTok. Jak sama mówi, zdecydowała się na to medium, ponieważ daje ono możliwości stworzenia viralowej treści, a co za tym idzie - zyskanie rozgłosu i popularności. Jak żadna inna aplikacja, TikTok umożliwia organiczne dotarcie do dużo większej liczby odbiorców (w porównaniu do Facebooka lub Instagrama), którzy dotychczas nie znali jej twórczości. Obecnie, na dzień publikacji artykułu, Tortowe ciocho, ma na TikToku 250 tysięcy obserwujących i 8.3 miliona polubień.

Jak zacząć na TikToku

Ewelina jak sama twierdzi, na początku nie planowała działalności na TikToku - traktowała aplikację raczej jako inspirację pod relacje na Instagramie, gdzie głównie promowała własne wypieki. W podstawowych założeniach TikToka, jest tworzenie kilkusekundowych materiałów wideo z podkładem muzycznym,  dlatego można tam znaleźć dużą ilość inspiracji dla swoich relacji na Instragramie. Dopiero po jakimś czasie przekonała się do TikToka i zaczęła tam publikować treści.

Na pytanie “Co warto wiedzieć, zanim zacznie się tworzenie profilu na TikToku?“, prowadząca Tortowe ciOcho udzieliła nam kilku porad:

  • Przede wszystkim nie należy traktować TikToka jako infantylnych Social Mediów dla dzieci i młodzieży. To właśnie te młode osoby generują największy ruch, zadają pytania których starsi użytkownicy nie chcą zadawać. Dzięki temu możesz pokazać swoje prawdziwe ja i nawiązać unikalny kontakt ze swoim odbiorcą.
  • Przede wszystkim być sobą, oraz traktować wszystkich obserwatorów z dużym szacunkiem, bo to dzięki nim możemy zaistnieć.
  • Zachować stały kontakt ze swoją społecznością, starać się ją zrozumieć, pytać i prosić o opinię.
  • Być sobą i robić to co się kocha.

Motorem napędowym biznesu Eweliny okazał się ebook pod tytułem “Zrób SE ciOcho”, zawierającym spis najpopularniejszych przepisów na ciOstka wszelkiego rodzaju. Sam pomysł na ebooka wyszedł od jej fanów. Cały proces rozpoczął się od stworzenia przepisu na tort ferrero rocher, który można było zakupić za 5 zł. Wpłacone kwoty (prawie 10 000 zł!) zostały w całości przekazane na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Pomysł na tyle się spodobał, że fani prosili o więcej takich przepisów. 

Proces tworzenia ebooka zajął 5 - 6 tygodni. Nie było łatwo, pojawiały się obawy, że produkt nie sprosta oczekiwaniom. Jednak, koniec końców, produkt okazał się być sukcesem. Wszystko dzięki ciągłemu wsparciu fanów Tortowego ciocha. 

1koszyk okazał się doskonałym narzędziem do sprzedaży ebooka, ponieważ nie wymaga ponoszenia kosztów stałych, jego interfejs jest przejrzysty, a obsługa prosta. Sam link do sprzedaży ebooka został umieszczony w opisie konta na Instagramie, co umożliwiło zakup obserwującym Tortowe Ciocho w Social Mediach. Ponadto,  automatyczna wysyłka ebooka po zaksięgowaniu wpłaty umożliwiła Ewelinie zaoszczędzenie mnóstwa czasu na obsłudze posprzedażowej.

Dowiedz się więcej o tym, jak sprzedawać ebooki z 1koszyk

Gratulujemy sukcesu Ewelinie i życzymy jeszcze większej pomyślności w tortowym biznesie! Mamy również nadzieję, że przedstawiona historia zainspiruje kolejnych sprzedawców do badania nowych kanałów sprzedaży.