7,3 miliona. Tyle użytkowników posiada Instagram w Polsce.
Nie wszystkie z nich są aktywne. Statystycznie blisko 10% to boty, a 30% to nieaktywni użytkownicy. Załóżmy więc 4,38 miliona aktywnych kont w naszym kraju. Ponad połowa z nich korzysta z niego codziennie. Do tylu osób możemy dotrzeć w naszym ojczystym języku, codziennie za pomocą Instagrama.
Jeśli zastanawiasz się czy zacząć zarabiać na Instagramie, możesz już się domyślać, że jest to dobry pomysł.
1koszyk to prosta platforma do sprzedaży w internecie, który pozwala na sprzedaż produktów na Twoim profilu na Instagramie w 15 minut. W jaki sposób? 1koszyk to narzędzie wręcz stworzone dla użytkowników, którzy chcą zarabiać na Instagramie. Dodaj swoje produkty do darmowego konta w 1koszyk i wygeneruj linki, prowadzące wprost do formularza zakupu.
Zobacz jak to działa
Instagram pozwala na bardzo efektywne wykorzystanie takiego linku. Możesz umieszczać link w opisie swojego profilu oraz w Stories. Zamiast przenieść się do strony produktu ze szczegółami, użytkownik od razu trafia do koszyka, gdzie będzie mógł błyskawicznie sfinalizować transakcję. Pomyśl o usłudze 1koszyk jako narzędziu, które jest w stanie przetestować sprzedaż na Instagramie za darmo. Bramka płatnicza i kurier są w pakiecie, nie podpisujesz żadnych umów.
Załóż darmowe konto i zacznij sprzedawać z 1koszyk
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, ile można zarobić na Instagramie. Wysokość zarobków zależy w dużym stopniu od Twojej społeczności, widoczności w sieci i jakości sprzedawanych produktów (rękodzieło, zabawki, e-booki etc.) i usług (np. kursy online). Jeśli jesteś influencerem, możesz zarabiać na promowaniu produktów innych marek, które zapłacą za promocję nawet do kilku tysięcy złotych.
Zastanawiasz się, jak zacząć zarabiać na Instagramie? Zacznij od zmiany profilu na biznesowy. Sam proces zamiany Twojego prywatnego profilu zajmuje zaledwie 30 sekund.
Wykonaj poniższe kroki:
Dokładnie tak samo możesz wrócić do profilu prywatnego, ale skoro czytasz ten tekst, to wcale nie chcesz tego zrobić. Więcej informacji znajdziesz na stronie centrum pomocy Instagrama.
Jakie narzędzia są teraz dostępne do Twojej dyspozycji?
Media społecznościowe pozwalają nam bez problemu stworzyć własne konto na Intagramie czy innych portalach. Taki profil może pozwolić nam nie tylko wypromować siebie, ale również zarabiać pieniądze.
Konto na Instagramie pozwala nam na stworzenie własnej, osobistej marki. Przemyśl dobrze strategię w jaki sposób chcesz budować osobistą markę. Dzięki odpowiednio skonstruowanym oraz spójnym postom możemy dobrze zarobić na Instagramie. Pozwoli nam to na promowanie własnych produktów czy usług.
Nie musimy także posiadać firmy, by móc reklamować siebie w celu zarabiania pieniędzy. Możemy jako niezależni artyści lub freelancerzy pokazywać siebie oraz naszą pracę. Z pomocą hasztagów mogą zainteresować się nami znane marki, którym będzie zależało na pozyskaniu popularnego influencera.
Dzięki temu zyskują fana i wpływową osobę.
Zrób prosty eksperyment - przez dwa tygodnie publikuj posty codziennie, a na koniec przeanalizuj wrzucone materiały pod kątem polubień, komentarzy i udostępnień. Pozwoli Ci to na wybranie stylu, który najlepiej odpowiada Twojej grupie docelowej. Analitycy wskazują, że Stories to bardzo potężne narzędzie Instagrama, które nadal zyskuje na popularności.
Jest kilka aspektów, które pomogą w stworzeniu dobrego Story i posta, aby Twój profil mógł zyskać na popularności. Zwykłe zdjęcie możesz przekształcić w małe dzieło sztuki lub krótkie video dzięki narzędziom wewnątrz aplikacji Instagram. Do tworzenia krótkich video warto użyć darmowej aplikacji Boomerang wewnątrz Instagrama. Stories oferuje dwie opcje dodawania zdjęć: może to być zrobienie zdjęcia lub edytowanie tego z galerii na telefonie.
Natywny rozmiar dla Story to 1920 na 1080 pikseli - jeśli zdjęcie będzie w tym rozmiarze, unikniemy brzydkich czarnych pasów po bokach. W przypadku postów optymalny rozmiar zdjęcia to kwadrat 1080x1080px, ale możemy umieścić również zdjęcie w innym rozmiarze. Trzeba jednak pamiętać, że zdjęcie prostokątne będzie wpasowane we wspomniany kwadrat.
Filtry - platforma Instagram zapewnia wiele filtrów, z których możemy wybrać najlepszy dla siebie. Nie musisz wybierać filtra przed przygotowaniem materiału - po nagraniu lub zrobieniu zdjęcia umieść go w panelu na Instagramie i wybierz filtr dla siebie, od razu widząc, jak wygląda. Dodawanie linków to kolejna użyteczna funkcjonalność Stories. Niestety, dopóki nie posiadasz 10 tysięcy followersów, Instagram nie pozwala na dodawanie linków do zewnętrznego źródła - chyba, że jest to InstagramTV (IGTV). Twoje posty nie mogą zawierać klikalnych linków - jedyny klikalny link możesz umieścić w swoim bio.
Naklejki w Stories sprawdzą się, jeśli w widoczny sposób chcesz dodać czas pozostały do jakiegoś wydarzenia czy promocji, datę wydarzenia, a nawet chcesz przeprowadzić prostą ankietę.
Kiedy aspekt graficzny jest już gotowy, czas pomyśleć o tekście. Użytkownicy spędzają dużo czasu na instagramie dla efektu wizualnego, a nie dla długich treści. Jeśli chcesz dodać tekst do swojego Story, to zadbaj o to, by raczej były to hasła - ściana tekstu może zostać zignorowana przez użytkowników. By zwrócić uwagę, dodaj odpowiednie tło i poeksperymentuj z czcionkami.
Repostowanie to opcja, która pozwala Ci na szybkie udostępnienie zdjęcia lub Story innego użytkownika - o ile jest on publiczny. Z tego rozwiązania Instagramerzy korzystają za każdym razem, kiedy chcą podzielić się jakąś informacją - na przykład pozytywną opinią o Twoim produkcie albo reklamą influencera.
Posiadając swoje konto na Instagramie, musimy mieć odpowiednią liczbę followersów, by nasz profil był atrakcyjny, zwłaszcza dla dużych marek. W innym wypadku niestety możemy nie dotrzeć do wybranej grupy osób, którzy są potencjalnymi klientami. Wybieramy głównie marki, z którymi możemy się identyfikować. Dzięki temu nasza reklama nie jest wymuszona i stanowi wiarygodną w oczach odbiorców. Naturalność i szczerość w przekazie zagwarantuje nam wielu oglądających i większe zyski.
Z twojego profilu poprzez hasztagi osoby oglądające mogą dotrzeć do producenta lub właściciela sklepu, którego produkt reklamujesz. W ten sposób marki mają znacznie większe obroty. Serwisy takie jak Whitepress.pl wspierają działania content marketingowe, dlatego pozwalają na szybszą współpracę i kontakt z ciekawymi markami, szukającymi reklamy wśród znanych influencerów.
Aby nawiązać kontakt z markami, można również korzystać z takich narzędzi jak ifluenz i zarabiać na Instagramie nawet 10 tysięcy złotych. Oczywiście początkowe stawki za posty sponsorowane mogą być niższe i miesięcznie sięgać 2 czy 3 tysięcy złotych, ale z biegiem czasu możemy zacząć zarabiać znacznie więcej.
Kluczem do odniesienia sukcesu na Instagramie jest zrozumienie, jak używać hashtagów. Pomyśl o nich trochę jak o frazach, które wpisujesz w wyszukiwarkę, kiedy szukasz informacji na określony temat - to one pozycjonują Twoje posty i profil w wyszukiwaniach. Pamiętaj, że sporo ludzi obserwuje nie tylko profile, ale również całe hashtagi.
Po przekształceniu profilu na biznesowy dostaniesz dostęp do wielu narzędzi do śledzenia i analizowaniu “ruchu”. Najważniejsza w skutecznym zwiększaniu zasięgów jest informacja, ile kont, które nie mają Twojego profilu w obserwowanych, wyświetliło Twój post. Zacznij od zrobienia researchu. Instagram posiada wbudowane narzędzie do wyszukiwania hashtagów, które są powiązane z Twoim profilem i niszą, którą chciałbyś zagospodarować.
By je znaleźć, przejdź do: Odkrywaj > Szukaj > Szukaj znaczników #
Dodając hashtag do opisu pod zdjęciem, dodajesz hashtag niejako do kolejki na wcześniej wspomnianej liście. Zasada co do dodawania hashtagów do postu jest bardzo prosta. Czy jest jakiś złoty środek w ich liczbie? Praktyka wskazuje, że górny limit to 30, a za najbardziej skuteczną wielu użytkowników podaje liczbę 28.
Jeśli nasze zdjęcia na Instagramie są naprawdę ciekawe, wówczas możemy zacząć je sprzedawać. Instagram jest miejscem, gdzie chce zacząć zarabiać bardzo dużo osób związanych z fotografią i grafiką. Poprzez przeglądanie różnych kont na Instagramie możesz porównać twój profil z innymi oraz sprawdzić, jakie zdjęcia robią użytkownicy. Swoje konto łatwo jest porównać z wiodącymi influencerami w social media poprzez sprawdzenie ilości wyświetleń i nowych followersów. Z twojego profilu może korzystać wiele osób, dlatego oprócz dobrych fotografii, ważne jest stosowanie pod nimi odpowiednich hasztagów, które przyciągną interesującą nas grupę użytkowników.
Na fotografiach możemy zarobić na Intagramie, o ile dotrzemy do marek, które mogłyby faktycznie kupić nasze zdjęcia. Możemy używać ich hasztagów, by zwrócić uwagę na nasz profil. Konto na Intagramie również powinno być skierowane głównie do marek, na współpracy z którymi nam zależy. Możemy sami również kontaktować się z firmami, które chciałyby kupić od nas nasze zdjęcia. Musimy jednak pamiętać, żeby każde z nich oznaczyć znakiem wodnym z naszym podpisem.
Niestety wiele firm kradnie zdjęcia i używa ich bez zgody autorów. Takie zabezpieczenie sprawi również, że nasze konto na Instagramie będzie znacznie bardziej wiarygodne. W końcu również inni mogą pomyśleć, że zdjęcia, które na nim mamy są kradzione czy przerabiane. Na dobrych fotografiach możemy zarabiać pieniądze, które nas usatysfakcjonują. Zarabianie na Instagramie za pomocą zdjęć jest możliwe, o ile fotografie, jakie wykonujemy będą poszukiwane wśród odbiorców. Doskonale sprzedają się takie, które mają odpowiednio oznaczone hasztagi. Są one później przez marki używane do postów sponsorowanych.
Kiedy posiadasz już profil biznesowy na Instagramie, regularnie publikujesz posty i stories, oraz grono wiernych fanów, warto przemyśleć o poszerzeniu swoich zasięgów i reklamie. Jeśli efektywnie wykorzystasz dostępne narzędzia, to nawet niskobudżetowe reklamowanie na Instagramie przyniesie wielokrotny, wymierny zysk w postaci zwiększonego zainteresowania Twoim profilem.
Jeśli posiadasz profil na Facebooku, możesz łatwo połączyć go z Instagramem i publikować posty jednocześnie na dwóch platformach. Wystarczy, że w menu Instagrama w prawym górnym rogu klikniesz opcję Open Facebook - opcja ta pozwoli Ci utworzenie nowej strony lub połączenie Instagrama z już istniejącym profilem. Dzięki temu będziesz mógł również uruchomić reklamy na dwóch platformach jednocześnie przez Business Manager Facebooka.
Instagram posiada bardzo przejrzysty sposób prezentowania statystyk dotyczących ruchu na Twoim profilu. Na prostych wykresach zobaczysz tygodniowy przyrost followersów, grupy wiekowe, które wchodzą na Twój profil oraz grupy etniczne, z których się wywodzą. Dowiesz się, w jakich miastach mieszkają, a wszystkie te dane możesz sortować, by zobaczyć, jak rozkładał się ruch w danym okresie. Instagram to głównie smartfon, więc do wszystkiego masz dostęp ze swojej kieszeni.
Czy piękny profil i efektywne posty oraz stories wystarczą, by naprawdę zarabiać na Instagramie? Niestety, w większości przypadków reklama będzie konieczna. Zastanawiając się nad reklamą, trzeba brać pod uwagę wskaźnik ROI (Return On Investment), czyli o zwrocie, który przyniesie nam taka inwestycja. Jeśli efektywnie wykorzystasz dostępne narzędzia, to nawet niskobudżetowe reklamowanie na Instagramie przyniesie wielokrotny, wymierny zysk w postaci zwiększonego zainteresowania Twoim profilem.
Prosta opcja “Promuj post”, którą oferuje Instagram, nie będzie opłacalna. To bardzo krótkowzroczna metoda, w przypadku której ROI nie jest odpowiednio opłacalne i jej wykorzystanie trzeba dobrze przemyśleć. Połączenie profilu Instagrama z Facebookiem jest bardzo proste, a zarazem otwiera drzwi do bardziej zaawansowanych opcji reklamowych.
Na Instagramie można również wykorzystać opcję otwarcia sklepu. Wtedy w poście można umieścić tagi z nazwami produktów prosto na zdjęciu. Po kliknięciu użytkownik zostanie przeniesiony do szczegółów oraz CTA. Jednak aby tagować posty na Instagramie, musisz połączyć konto z Facebookiem. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj.
Konto na Instagramie można również bez problemu sprzedać. Wiele osób tworzy swój profil tylko po to, by zyskać jak najwięcej followersów i później odsprzedać je osobie, która nie chce zaczynać budowania własnej marki od zera. Na Fame swap czy Viral accounts można znaleźć konta z social media, które wystawiane są na sprzedaż.
By konto na Instagramie dobrze się sprzedało, musi być ono spójne i oznaczone odpowiednimi hasztagami. Im więcej followersów będziemy mieli, tym wyżej możemy je wycenić i zacząć zarabiać na Instagramie. Nie każdy zdaje sobie do końca sprawę z tego, jak zarabiać na Instagramie, a jest wiele sposobów na to, by nasze konto na Instagramie stało się nie tylko popularne samo w sobie, ale również przynosiło nam odpowiednie zyski. Z twojego profilu można utworzyć prawdziwy viralowy content, o ile nauczysz się tworzyć odpowiednie hasztagi, a posty opatrzysz ciekawymi zdjęciami.
Więcej o zarabianiu na instagramie
źródła: