Właściwa analiza oraz zrozumienie zachowań konsumenckich są kluczowe dla sformułowania skutecznej strategii sprzedaży. Tymczasem w badaniach, próbujących uchwycić handel hybrydowy możemy natknąć się na przeróżne schematy ścieżek zakupowych i nie kończącą się listę nowo powstających trendów w e-commerece. Ciężko z nich stworzyć jakiś spójny i stały krajobraz konsumenckiej rzeczywistości. Czy w bezustannie zmieniającym się świecie, wciąż balansującym między sferą online i offline, da się w ogóle trwale zdefiniować zwyczaje klientów? Czy jest to raczej jedna wielka jazda bez trzymanki...
Już dawno temu dostrzeżono w social mediach ogromny potencjał do rozwoju biznesu. Najczęściej wykorzystywane są do działań reklamowych oraz PRowych, a od jakiegoś czasu również do konkretnych działań sprzedażowych. Wspomagające ten proces narzędzia i aplikacje są bardzo dynamicznie rozwijane i zyskują coraz większą rzeszę użytkowników. Ten obszar sprzedaży online wydaje się być wyjątkowo przyszłościowy, biorąc pod uwagę ogólne trendy, zmierzające w kierunku mobile commerce.
Zakaz handlu w niedzielę spotkał się ze sprzeciwem wielu sprzedawców i jak się szybko okazało pobudził ich głęboko przyczajone, ogromne pokłady kreatywności. Polski przedsiębiorca, jak to polski przedsiębiorca, na wszystko musi znaleźć patent. Jedni więc wydłużają sobotę do nieprzyzwoitych już granic możliwości. Inni prędziutko rozszerzają ofertę, dorzucając np. do warzyw i owoców naturalnie pasującą do nich benzynę. Jeszcze inni, niczym Trasformers, błyskawicznie przekształcają się w punkt Poczty Polskiej. Są w końcu tacy, którzy stwierdzili, że w obliczu tego wyzwania postawią na nowe technologie i e-commerce.
Urządzenia mobilne zrewolucjonizowały już większość sfer życia człowieka - od komunikacji po kulturę. Od kilku lat przemeblowują też handel, zarówno ten tradycyjny, jak i sprzedaż online. Mobile commerce, czy jak kto woli m-commerce rośnie w siłę i to bardzo dynamicznie - co do tego nikt nie ma wątpliwości. Pytanie jak ten trend przełoży się na dobór narzędzi do komunikacji z klientami oraz gdzie dokładnie będą ostatecznie finalizowane transakcje – na mobilnych stronach www, w aplikacjach, a może jeszcze gdzieś indziej?