Wielokanałowość można uznać za główny trend transformacji handlu. Dotyczy to nie tylko e-commerce, ale i tradycyjnych form sprzedaży. Wydaje się, że kiedyś wyraźne podziały pomiędzy nimi coraz szybciej się zacierają. Nowy model biznesowy łączący kanały on-line i offline, czyli tzw. „brick and click” wykorzystuje atuty tradycyjnych i nowoczesnych kanałów.
W Ministerstwie Finansów trwają prace nad legislacją dotyczącą usługi e-Paragonu, a grono ekspertów ds. nowych technologii i finansów wraz z partnerami w obszarze handlu pracują intensywnie, aby stworzyć właściwe rozwiązanie. Warto podkreślić, że wprowadzenie e-Paragonu wpłynie korzystnie na ograniczenie tzw. szarej strefy, która, jak szacuje Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, powoduje straty budżetu państwa na poziomie 5-10 mld zł rocznie.
3000 uczestników, kilkadziesiąt debat i prezentacji, niezliczona ilość spotkań, dziesiątki różnych branż, tysiące spontanicznych pomysłów, 100 nominowanych start up'ów i 6 zwycięzców konkursu Start-up Challenge. Tak kosmiczny ładunek kumulował się przez dwa dni w katowickim Spodku. Aż dziw, że nie odleciał!
To była już 16 edycja Targów eHandlu w Krakowie, ale pierwsza, na której gościliśmy jako wystawcy. Za nami dziesiątki ciekawych spotkań i inspirujących rozmów. Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili stoisko 1koszyk. To był bardzo intensywny i bardzo dobry dzień!
W ubiegły piątek we Wrocławiu odbyła się kolejna, III edycja Dnia Otwartego Santander Consumer Bank. Z dużą przyjemnością odebraliśmy zaproszenie na konferencję organizowaną przy tej okazji. Wraz z innymi firmami z obszaru startup i fintech spotkaliśmy się z przedstawicielami banku Santander. To była znakomita okazja do rozmowy o innowacyjnych rozwiązaniach w e-commerce oraz prezentacji naszej platformy potencjalnym partnerom.