Szukasz wygodnego i prostego narzędzia do sprzedaży swoich produktów online? Z darmowym kontem 1koszyk możesz zacząć sprzedawać rękodzieło. Bramkę płatniczą i usługi kurierskie otrzymasz w pakiecie. Sprawdź, jak działa 1koszyk!
Rejestracja sprzedawcy w usłudze 1koszyk jest bezpłatna.
Poradniki video: rejestracja w 1koszyk
Prowadzenie konta jest darmowe, jedynym kosztem jest prowizja 6.9% od przeprowadzonej transakcji.
Po tym kroku Twoje rękodzieło jest gotowe do sprzedaży!
Na naszym kanale YT dostępny jest krótki film obrazujący cały ten proces.
Kliknięcie w link produktu przenosi klienta do koszyka, gdzie może dokonać płatności i zamówić Twoje rękodzieło.
Umieść link do swojego produktu wszędzie tam, gdzie chcesz żeby klienci mogli dokonać zakupu:
Zobacz przykłady zastosowania 1koszyk w praktyce: Przykłady
Klient kupi Twoje rękodzieło bezpośrednio przez opublikowany przez Ciebie link. Skrócisz do minimum ścieżkę zakupową klienta - sprzedaż odbywa się bez konieczności odsyłania do sklepu Internetowego!
Zobacz jak wygląda zakup z perspektywy klienta: Przykładowy zakup
Przygotuj produkt do wysyłki i zamów kuriera Furgonetka.pl w Panelu Sprzedawcy.
Poradniki video: Zobacz jak zamówić kuriera
Po udanej transakcji rozliczysz się z 1koszyk. Jedyny koszt to prowizja 6.9% od transakcji, zawierająca w sobie koszty bramki płatności DotPay.
1. Załóż darmowe konto i skonfiguruj swój produkt lub usługę
Załóż konto za darmo, bez umów i ukrytych opłat. Po skonfigurowaniu pierwszego produktu lub usługi otrzymasz link, za pomocą którego odeślesz klientów do koszyka i płatności.
2. Opublikuj link 1koszyk na swoich kanałach
Wrzuć link do produktu/usługi na swoje kanały sprzedaży - stronę www, Facebooka, i inne. W ten sposób łatwo przekształcisz dowolną lokalizację w kanał sprzedaży.
3. Zarabiaj!
Twoje konto jest automatycznie zintegrowane z bramką płatniczą i kurierem. Po otrzymaniu płatności przygotuj paczkę dla kuriera. Produkty cyfrowe wysyłane są automatycznie.
Gotowe! Uznaj transakcję za udaną.
Rękodzieło ostatnimi czasy znowu wraca do łask. Wiele osób szuka autentycznych i oryginalnych produktów, które jednocześnie będą cechować się wysoką jakością i posłużą nam przez wiele lat. Jeśli jeszcze nie mamy swojego bloga, możemy zacząć sprzedaż rękodzieła za pośrednictwem stron internetowych i aplikacji.
Jednym z nich są aplikacje do sprzedawania ubrań i dodatków, np. Vinted. Co ważne, nie potrzebujemy w tym przypadku posiadania działalności gospodarczej, jednak nasz miesięczny dochód ze sprzedaży rękodzieła nie może przekroczyć 1400 zł. Sprzedaż rękodzieła na takich aukcjach jest bardzo prosta – wykonujemy zdjęcie produktu, uzupełniamy opis o kategorie, rozmiar i kolorystykę. Następnie dodajemy cenę oraz sposób wysyłki. Korzystając z tego typu aplikacji, możemy znacznie zaoszczędzić czas, gdyż sposób sprzedaży na platformie jest prosty i szybki. Z Vinted możemy korzystać również będąc poza domem. Sprzedaż rękodzieła może odbywać się na takich platformach jak Dawanda czy Pakamera. W takich miejscach po rejestracji oraz zalogowaniu na nasze osobiste konto, dodajemy dane do przelewu, a także wystawiamy aukcje. W przypadku platform internetowych pobierana jest prowizja od sprzedaży oraz opłaty za wystawienie ogłoszeń sprzedażowych. Rejestracja jest szybka i odbywa się przez e-mail, gdzie dostajemy link aktywacyjny. Po zalogowaniu się możemy zarządzać naszymi aukcjami i sprawdzać zainteresowanie kolejnymi wykonanymi przez nas przedmiotami. Rękodzieło w internecie sprzedaje się bardzo szybko i łatwiej znaleźć na nie kupców online niż w sklepie stacjonarnym, ponieważ możemy dotrzeć do osób z całej Polski, a nawet z innych krajów.
Jeśli posiadamy własnego bloga lub stronę internetową, możemy również dodać możliwość płatności online, co umożliwi sprzedaż rękodzieła w szybki sposób. Sprzedaż rękodzieła na takich platformach jest o wiele bardziej efektywna, ponieważ dotrzemy do znacznie większej liczby osób. Sprzedając tylko i wyłącznie poprzez naszą stronę internetową oraz bloga docieramy głównie do naszych stałych czytelników. Powinniśmy wybrać do jakiej grupy osób kierujemy nasze produkty i zdecydować, czy wolimy sprzedawać je poprzez własną stronę, kierując je wyłącznie do naszych fanów. Większość twórców rękodzieła chce jednak mieć ze swojej twórczości zyski, które pozwolą dalej rozwijać twórcze pasje. W takim wypadku warto połączyć kilka kanałów sprzedażowych. Na naszym osobistym blogu warto poinformować fanów, na jakich aplikacjach lub stronach internetowych mogą nabyć wykonane przez nas rękodzieła.
Sprzedaż rękodzieła zaczyna się od dobrej reklamy, którą możemy stworzyć na autorskiej stronie internetowej lub blogu. Można również wykonać filmik na fanpage, który będzie promował wytworzone przez nas przedmioty i jednocześnie zachęci widzów do samodzielnego tworzenia.
Warto sprawić, by nasze rękodzieło było jedyne w swoim rodzaju, czyli posiadało swój unikalny charakter. Obecnie konsumenci poszukują wielu rodzajów rękodzieła począwszy od biżuterii, po haftowane tkaniny i meble. Jeśli jesteśmy zdolni w danej dziedzinie, a nasze produkty się wyróżniają, stwórzmy przy okazji markę osobistą, którą będziemy mogli reklamować nasze twórcze dzieła. Podkreślajmy ich unikalny charakter, czy cechy, takie jak materiały ekologiczne albo unikalny sposób wykonania. Nasze rękodzieło warto promować za pomocą mediów społecznościowych, tworząc fanpage na Facebooku czy profil na Instagramie. Wiele osób kieruje się również na You Tube, gdzie chcą oglądać proces powstawania produktu. Taka autentyczność i zaznajamianie klienta z produktem od samego początku jego powstania po zapakowanie i wysyłkę, pozwoli utożsamić się z marką. Stajemy się również znacznie bardziej wiarygodni. Pokazujemy, że rękodzieło faktycznie jest oryginalne i wykonywane przez nas samodzielnie.
Sklep internetowy, jaki stworzymy do sprzedaży rękodzieła musi być czytelny oraz mieć różne sposoby płatność i dostawy. Warto zapoznać się z platformami transakcyjnymi, które pomogą nam w zachęceniu klientów do kupowania naszych produktów online. Rękodzieło w Internecie powinno również być odpowiednio eksponowane. Ważne jest, by wykonywać bardzo profesjonalne oraz dobrze oświetlone zdjęcia. Dla lepszej identyfikacji nas z marką oraz samym produktem, możemy również prezentować tworzone przez nas dzieła osobiście, co znacznie zwiększy nasza autentyczność. Bardzo ważna jest również odpowiednia komunikacja z klientem. Dzięki niej dowiemy się, jakich produktów potrzeba i co możemy w nich zmienić.
Sprzedaż rękodzieła jest obecnie bardzo modna i warto włączyć w nią innych twórców. Dzięki współpracy z innymi markami, zajmującymi się sprzedażą przedmiotów hand-made, możemy zyskać skuteczną reklamę oraz długofalową współpracę, która pozwoli nam znaleźć nowych klientów i korzystać z takich kanałów informacyjnych, do których wcześniej nie mieliśmy dojścia.